Він був визнаним майстром пензля і умів навчити майстерності інших — це про Бориса Борисовича Данченка (1938 — 2016), талановитого сумського живописця і педагога, якого поважали і пам’ятають сумчани, що захоплюються образотворчим мистецтвом. У Народній студії образотворчого мистецтва (до речі, це була єдина на Україні образотворча студія, якій присвоєно звання «народної»), якою він керував понад тридцять років, могли здобувати ази художньої грамоти люди різного віку. До нього їхали навчатись учні з різних куточків нашої області.
Борис Данченко був художником з різноманітними інтересами: він і пейзажист, і портретист, і чудовий майстер натюрморту.
Народився 23 травня 1938 року в м. Охтирка Сумської області. Після служби в армії два роки працював художником-оформлювачем у Сумському театрі драми та музичної комедії ім. Щепкіна.
Після закінчення у 1967 році Харківського художнього училища (вчитель з фаху П.А. Шигимага (1917 — 1999), він почав займатись станковим живописом. Як справжній митець вважав, що головне в картині — це почуття, враження, яке виникає при спогляданні твору.
Найбільш повно ці особливості помітні саме в пейзажі. Глибока емоційність притаманна краєвидам художника: «Крик» (1978) — один із кращих творів Б.Данченка. Сумна осіння погода, голі, чорні, покручені дерева та зграї круків навівають смуток, тривогу, печаль… Дивлячись на картину, замислюєшся над створеним «образом» — кремезними деревами, які постають, мов живі істоти, простягаючи до неба гілки — руки. У цій картині — роздуми про життя і смерть, про сенс життя, що змінюється разом з порами року та літами.
Натюрморт «Бурштин» (1976) розкриває інші творчі можливості художника. Яскравий живопис передає радість літнього ранку та ніжну прохолоду, що відчувається через відкрите вікно, а розсипані на столі зелені яблука створюють позитивну і святкову атмосферу.
Свої образи митець вирішує як на кольорових контрастах, так і на тонких тональних співвідношеннях, де внутрішня трагедійність постає поряд з ліричністю.
При всій камерності вибраних мотивів живопис Бориса Данченка відзначається монументальністю. Великий формат полотна, масштабність побудови композиції, її просторовість обумовлюють цікавий зміст твору.
Персональна виставка Б. Данченка у Лебединському художньому музеї відбулася у 1981 році. Тоді й були придбані у художника дві роботи «Крик» і «Бурштин», які нині прикрашають музейне зібрання.
Алла Подвезько, науковий співробітник ЛМХМ