“Відлига” (1956) Радімов Павло Олександрович (1887-1967)

0
517

Розмір: 16,5  х 37,5 см
Полотно, олія
В колекції: 
з 1961  року

Художник, поет, перекладач, член Товариства передвижників і останній його голова Павло Олександрович Радімов відіграв помітну роль в історії російського мистецтва радянського періоду.

Мистецьку освіту здобув в Московському училищі живопису, скульптури та архітектури. Роки його навчання відзначилися не тільки оволодінням майстерністю, але й формуванням світосприйняття художника під впливом видатних педагогів, а особливо Миколи Фешина.

Працював Радімов за традиціями передвижників у побутовому, портретному та пейзажному жанрах. Був учасником всіх знакових виставок радянського мистецтва, як в СРСР, так і за кордоном. Його творчість відзначається простотою і гордістю людини, що закохана у природу. Особливо глибоко і по справжньому відчував художник пейзаж. Він не просто передавав красу ландшафтів, а й наповнював свої твори повітрям і світлом.

Павло Радімов написав велику кількість картин, серед яких – етюдна робота «Відлига». Головна її тема – прихід весни, який художник передав з неабиякою майстерністю. На картині спіймана мить пробудження природи після довгої зимової сплячки, розфарбована настроєм та емоціями.

Під час написання картини Радімов виконав кропітку роботу. Йому вдалося з неймовірною точністю відтворити пейзаж, «насичений» окремими деталями і дрібними елементами. Картина, навіть, дещо схожа на фотографію, адже художник з ювелірною точністю промалював всі її елементи. При цьому, з’являється відчуття, що автор використав прийоми графічної техніки, що дозволило максимально глибоко і реалістично передати відтінки світла на полотні.

Поверхня картини гладка та не має візуально помітних переходів. Фарби ранньої весни не кидаються в очі своєю яскравістю. Навпаки, на полотні переважає сірувато-коричнева гамма, спокійна і приглушена. Завдяки цьому, навіть найдрібніші нюанси пейзажу стали важливими символічними одиницями полотна.

Сюжет картини досить простий. Перед глядачем луг на околиці невеликого села. Перший план повністю присвячений зображенню весняної природи. Зліва – пухкий, талий сніг, який ще лишається місцями на землі. У ньому вже нічого не залишилося від зимової білосніжної пишності. Відразу зрозуміло, що від цієї прикмети холодної пори року скоро не залишиться і сліду. В глибині полотна сніг вже перетворився у весняну проталину, наповнену холодною водою. На передній же план художник помістив берізки, вони тоненькі, зворушливі і якісь особливо беззахисні в своїй оголеності. Час їхнього розквіту ще попереду.

Незважаючи на велику кількість холодних тонів картина досить світла. В ній відображується образ самого митця – світлої, чистої людини, що глибоко відчуває красу навколишнього світу. «Життя – це рух до світла» – так часто говорив і сам Радімов.

Ближче познайомитися з роботою Павла Радімова «Відлига», а також іншими роботами українських та російських художників другої половини ХХ століття можна у шостому залі Лебединського міського художнього музею ім. Б.К. Руднєва. Музей знаходиться за адресою: м. Лебедин, пл. Волі, 17, тел. 2-18-81. 

Алла Подвезько, науковий співробітник ЛМХМ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Войти с помощью: 
Будь ласка, введіть ваш коментар!
Будь ласка, введіть ваше ім'я тут